کد jr-44479  
عنوان اول مجله گوش، حلق و بینی  
عنوان دوم نشریه ویژه موضوعات گوش و حلق و بینی، به عنوان عضوهای شنوایی و گفتار در امریکا  
نویسنده آلن دی. کرن بلوت  
مترجم زهرا سادات قاضی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد سوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 1151  
شماره صفحه (تا) 1152  
زبان فارسی  
متن مجله گوش، حلق و بینی ، نشریه ویژه موضوعات گوش و حلق و بینی، به عنوان عضوهای شنوایی و گفتار در امریکا.
این مجله نخستین بار، در فوریه 1922 منتشر شد. شرکت مطبوعاتی حرفه‌ای شیکاگو ناشر آن بود. نخستین پزشک سردبیر، دکتر توماس جی. آتکینسون بود. انتشار مطالبی درباره جاذبه‌های بالینی متخصصان حلق و بینی و چشم‌پزشکان و پیشرفتها و ابداعات در درمانها، روشهای جدید در جراحی، مرور مقالات، خلاصه مقالات دیگر نشریه‌های پزشکی، مروری بر کتابها و سردبیر، بخشهای اصلی این مجله را تشکیل می‌داد.
دومین نمونه این مجله, مجله بیماریهای چشم و گوش و حلق و بینی بود. این مجله برای نخستین بار در 1941 به سرپرستی دانشجویان پزشکی مطبوعات شیکاگو منتشر شد.
دکتر فرانسیس ِال. لدرر ، سردبیر اصلی بخش حلق و بینی بود؛ و دکتر ساموئل جِی‌. میر مقاله‌نویس اصلی بخش چشم‌پزشکی آن را بر عهده داشت.
مجله برای دو سال از 1941 تا 1942 به طور ماهیانه چاپ شد و الگوی آن ماهنامه چشم و گوش و حلق و بینی بود. نظریه اصلی آن، کنترل روند تغییرات در پزشکی و بهبود استانداردهای طبابت بود.
مجله تلاش می‌کرد پزشکان عمومی را مانند متخصصان درباره مشکلات عملی در چشم‌پزشکی و بیماریهای گوش و حلق و بینی آگاه کند و بتواند دیدگاههای گونه‌گون را در طب بالینی تجزیه و تحلیل کند.
مأخذ:
GEDPD, Vol. 1, P. 346-347.
آلن دی. کرن بلوت
ترجمه زهرا سادات قاضی  
تاریخ ثبت در بانک 11 بهمن 1399