کد jr-44402  
عنوان اول کندال  
عنوان دوم مدرسه ویژه دانش‌آموزان کرولال با خط‌مشی آموزش همراه با عمل و حرفه در امریکای شمالی  
مترجم هادی واعظی‌نژاد  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد سوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 1023  
شماره صفحه (تا) 1023  
زبان فارسی  
متن کندال ، مدرسه ویژه دانش‌آموزان کرولال با خط‌مشی آموزش همراه با عمل و حرفه در امریکای شمالی.
این مرکز به سال 1857 برای تحصیل ناشنوایان در واشنگتن دی. سی. تأسیس شد. پس از مدتی، کنگره آن را نه فقط به آموزش دانش‌آموزان محلی، بلکه برای تحقیقات کاربری در زمینه آموزش ناشنوایان و انتشار پژوهشها در سراسر کشور ملزم ساخت. پس از آن به یک آموزشگاه ملی به نام مدرسه ابتدایی‌ـ عملی کندال تبدیل شد.
در قانون عمومی 91-587، این مدرسه به عنوان یک مرکز آموزشی‌ـ کاربردی و دارای وسایل شنیداری و دیداری ابتکاری, معماریهای عالی و آثار هنری مطرح شده است. همچنین به موجب این قانون، در 1966 دبیرستانی برای دانش‌آموزان ناشنوای مقطع متوسطه در دانشگاه گالودت ایجاد شد تا ادامه آموزشهای این مدرسه باشد.
سن دانش‌آموزان شاغل در کندال, در محدوده بین کودکی تا پانزده سالگی بود که بایستی در مناطق ملی مرکز شامل منطقه کلمبیا, ویرجینیای شمالی و حوالی مریلند زندگی می‌کردند و دچار مشکلات شدید شنیداری که برای توجیه طبقه‌بندی آنان در طبقه ویژه کافی است، بودند. از میان دویست دانش‌آموزی که بایستی هر روز به این مدرسه رفت و آمد می‌کردند. نود درصد آنان دارای ناشنوایی شدید تا کامل و ده درصد بقیه, دارای ناشنوایی شدید رو به متوسط بودند. حدود سی درصد آنان افزون بر مشکلات شنیداری, دچار معلولیتهای دیگری نیز بودند. این مدرسه دارای برنامه والدین‌ـ نوزادان, پیش‌دبستانی, ابتدایی, راهنمایی و مقطع متوسطه است. مدرسه کندال به علت طراحی شدن به عنوان یک مدرسه حرفه‌ای و عملی، گاه از تحقیقات پایه و کاربردی هم حمایت می‌کند.
مأخذ:
EDHD, P. 122.
ترجمه هادی واعظی‌نژاد  
تاریخ ثبت در بانک 27 دی 1399