کد jr-44352  
عنوان اول قهرمان، روزبه  
عنوان دوم پژوهشگر ناشنوا و فعال در مسائل فرهنگی ناشنوایان ایران  
نویسنده روزبه قهرمان  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد دوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 929  
شماره صفحه (تا) 929  
زبان فارسی  
متن قهرمان، روزبه، پژوهشگر ناشنوا و فعال در مسائل فرهنگی ناشنوایان ایران.
از بدو تولد ناشنوا بوده، ولی با توکل به خدا و حمایت بی‌دریغ والدین و پشتکار شخصی بر موانع و مشکلات متعددی غلبه کرده است. مقاطع تحصیلی را با موفقیت تا مرحله کارشناسی ارشد به پیش برده است. وی موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد تاریخ و تمدن ملل اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گردیده است. عنوان پایان‌نامه‌اش «بررسی چگونگی گسترش آموزش و پرورش ناشنوایان در جهان اسلام به خصوص در ایران» است. با توجه به اینکه تا کنون در این موضوع، کاری نشده بود، این پایان‌نامه در جامعه علمی مورد توجه قرار گرفت.
وی با قصد خدمت بیشتر به ناشنوایان ایران، محل سکونت خود را از زادگاهش، مشهد مقدس، به تهران منتقل ساخته و هم اکنون در تهران سکونت دارد.
بیشتر وقت خود را به تحقیق در عرصه مسائل ناشنوایان گذرانده و به دیدگاههای جدیدی، چون طرح عقدالانامل، به عنوان یک مسئله کهن در فرهنگ اسلامی ولی قابل استفاده برای تأسیس روش علمی آموزش ناشنوایان دست یافته است. او نزدیک به بیست مقاله علمی در نشریات ایرانی منتشر کرده؛ در چند کنگره بین‌المللی سخنرانی داشته و با چند موسسه ویژه ناشنوایان، از جمله فرجام جام جم همکاری علمی داشته است. نیز از ابتدا در طراحی دانشنامه حاضر مشارکت داشته است. قهرمان، غیر از پژوهش، به آموزش در مدارس ناشنوایان نیز اشتغال داشته است.
مأخذ:
اطلاعات شخصی نویسنده.
روزبه قهرمان  
تاریخ ثبت در بانک 9 دی 1399