کد jr-44337  
عنوان اول فناوری ناشنوایی  
عنوان دوم مرکزی در امریکا و ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی برای ناشنوایان  
مترجم راضیه افتخاری  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد دوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 896  
شماره صفحه (تا) 897  
زبان فارسی  
متن فناوری ناشنوایی ، مرکزی در امریکا و ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی برای ناشنوایان.
تنها سازمان بین‌المللی غیر انتفاعی است که خدمات پست الکترونی را در اختیار ناشنوایان و سخت‌شنوایان قرار می‌دهد. این سازمان را در 1977، موسسه ارتباطات ناشنوایان فرامینگهام از ایالت ماساچوست بنیانگذاری کرد. این موسسه یک ارگان مستقل است که فعالیتهای خود را بر ارائه خدمات مخابراتی متمرکز ساخته و افزون بر فناوری ناشنوایی، سایر خدمات ارتباطی را نیز فراهم می‌سازد.
خدمات رایانه‌ای این سازمان، شامل ارسال پیامهای الکترونی و خبرنامه‌های رایگان به جامعه ناشنوایان، تلکس، فاکس، پست سفارشی و پست الکترونیکی برای پروژه‌های تحقیقاتی، است. برای اتصال به این شبکه خدماتی، یک رایانه و مودم یا وسیله مخابراتی ناشنوایان, تی. دی. دی. مجهز به سیستم اسکی نیاز است.
شبکه پست الکترونی، به کاربر اجازه می‌دهد از طریق یک رایانه یا یک تی. دی. دی. مجهز به اسکی، با سایر اعضای این شبکه، ارتباط برقرار کند. این سیستم، پیام را از یک فرد به رایانه مرکزی انتقال می‌دهد و سپس پیام، از رایانه به فرد دیگری که در آن واحد به شبکه متصل است، انتقال می‌یابد. این پیام در طول چند ثانیه به جعبه نامه‌های فرد دریافت‌کننده، (نام یا شماره کاربر) منتقل می‌شود و تا زمانی که فرد با دستور بازخوانی، پیامها را نخوانده، در همان قسمت باقی می‌ماند.
برای استفاده از فناوری ناشنوایی، متقاضی باید نخست شماره تلفن محلی را برای ورود به سیستم جی. تی. ای. تله میل که یک شبکه پست الکترونی ملی است, وارد کند و سپس نام و کلمه رمز خود را برای اتصال به شبکه تکنولوژی ناشنوایان، تایپ کند. هر یک از اعضای این شبکه می‌تواند پیامهای خود را به سایر اعضای شبکه ارسال و پیامهای آنان را دریافت کند؛ و یا خبرنامه‌های مربوط به جامعه ناشنوایان را مطالعه کند و به جدیدترین عناوین خبری، که هر ساعت یو. اس. ای. نیوز تودی تهیه می‌کند، دسترسی یابد.
فناوری ناشنوایان به صورت شبانه‌روزی و در سراسر جهان در دسترس همه قرار دارد. این خدمات، تنها با استفاده از مودمهای اسکی یا تی. دی. دی. با قابلیت تبدیل به اسکی، قابل دسترس است. هزینه‌های استفاده از این شبکه، شامل هزینه سالیانه اتصال به شبکه تی. دی. دی. تله میل و هزینه‌های ماهیانه است.
افزون بر خدمات فوق، این فناوری دارای چندین خبرنامه دیگر با قابلیت دسترس محدود، و شبکه‌های ارتباطی مفید دیگر است که مختص یک منطقه است.
مأخذ:
EDHD, P. 64-65.
ترجمه راضیه افتخاری  
تاریخ ثبت در بانک 8 دی 1399