کد jr-44303  
عنوان اول فاقد شنوایی  
عنوان دوم کتابی به سبک رمان و گزارشی از زندگی خانم ناشنوایی به نام گرانیا اونیل به زبان انگلیسی  
مترجم زهرا واعظی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد دوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 850  
شماره صفحه (تا) 850  
زبان فارسی  
متن فاقد شنوایی، کتابی به سبک رمان و گزارشی از زندگی خانم ناشنوایی به نام گرانیا اونیل به زبان انگلیسی.
این رمان, سکوت ناشنوایی را با اصوات ناهنجار جبهه و جنگ در هم می‌آمیزد و در این میان، بیمها و امیدهای بشر را به تصویر می‌کشد و سرزمین آرمانی و محل زندگی یک زن جوان ناشنوا به نام گرانیا اونیل را ترسیم می‌کند.
گرانیا, یک دنیا سکوت است که عشق پایدار و مستحکم خانوادگی, سرتاسر وجود او را فرا گرفته است. وقتی خانواده‌اش پی می‌برند که او از دنیای شنوایان بیش از آن چیزی که حتی ناشنوایان می‌خواهند، طلب می‌کند, او را به مدرسه ناشنوایان اونتاریو در بلویل می‌فرستند. گرانیا پس از پایان تحصیلاتش, با جیم لوید که مردی شنواست, آشنا می‌شود. آنان با همکاری یکدیگر واژگان احساسی‌ای را به وجود می‌آورند که دنیای سکوت و صدا را در هم می‌شکند. کمی پس از ازدواج، جیم به جبهه می‌رود و در فاصله زمانی این جدایی طولانی، نامه‌نگاری گرانیا و جیم, عشق آن دو به یکدیگر را پا بر جا نگه می‌دارد.
فرانسیس ایتانی این رمان را به یاد و افتخار مادر بزرگش، گرانیا نوشته است. گرانیا در کودکی به دلیل ابتلا به مخملک، شنوایی خود را از دست داد و ثمره ازدواجش با مردی شنوا, یازده فرزند بود که مادر ایتانی بزرگ‌ترین آنها بود. ایتانی در مدت نگارش این رمان، به مطالعه زبان اشاره امریکایی پرداخت و آن را فرا گرفت.
مأخذ:
Deafening, Frances Itani, New York, Atlantic Press, 2003
ترجمه زهرا واعظی  
تاریخ ثبت در بانک 6 دی 1399