کد jr-44095  
عنوان اول زندگی با ناشنوایی  
عنوان دوم کتابی در زمینه مسائل عمومی ناشنوایان به ویژه علل پیدایش ناشنوایی، تجهیزات کمک شنوایی و روش زندگی با ناشنوایان به زبان انگلیسی  
مترجم گیتا موللی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد دوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 701  
شماره صفحه (تا) 701  
زبان فارسی  
متن زندگی با ناشنوایی، کتابی در زمینه مسائل عمومی ناشنوایان به ویژه علل پیدایش ناشنوایی، تجهیزات کمک شنوایی و روش زندگی با ناشنوایان به زبان انگلیسی.
اما هاگتون این کتاب را با نثری عاطفی و برای آموزش مسائل عمومی به ناشنوایان و کسانی که با آنها زندگی می‌کنند نوشته است. خوانندگان با دنبال کردن تجارب زندگی واقعی کودکان ناشنوا، دلایل پزشکی مستور در ورای ناشنوایی و ناگویایی، و همچنین چگونگی کنار آمدن کودکان ناشنوا را با شرایط زندگی کشف خواهند کرد. نویسنده در این کتاب، تجربه‌هایی از زندگی جوانان ناشنوا را تحلیل کرده و نیز راههای کمک به آنان را پیشنهاد داده است. در واقع این کتاب، خوانندگان را با افراد دچار این ناتوانی آشنا می‌سازد و کوششهای این افراد را در زندگی روزمره نشان می‌دهد. هاگتون برای کمک به کودکان در فهم انواع متفاوت ناشنوایی و علل آنها در ارتباط با عفونت ناشی از وجود مایع در گوش، تشریح گوش را با بیان ساده‌ای ارائه می‌دهد. وسایل کمک‌شنوایی، کاشتهای حلزون گوش و تلفن ویژه ناشنوایان همه توصیف شده‌اند. بسیاری از وسایل ویژه ناشنوا ـ نابینایان نظیر ترازوی گویای آشپزخانه، صفحه کلید چاپ با جاانگشتیهای درشت و آبخوریهایی که هنگام پرشدن صدای خاصی در می‌آورند، شرح داده شده‌اند.
مشخصات کتاب‌شناختی این اثر به شرح زیر است:
Emma Haugton, Living With Deafness, Holdder and Stoughton Children’s Division, 32op.
گیتا موللی
 
تاریخ ثبت در بانک 1 دی 1399