کد jr-44094  
عنوان اول زنان ناشنوای آمریکا  
عنوان دوم وضعیت اجتماعی و فرهنگی زنان ناشنوا در آمریکا  
مترجم هادی واعظی نژاد  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد دوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 700  
شماره صفحه (تا) 701  
زبان فارسی  
متن زنان ناشنوای امریکا ، وضعیت اجتماعی و فرهنگی زنان ناشنوا در امریکا.
رقابتی ملی، برای زنان جوان ناشنوای بین 18 تا 28 سال، که قبلاً در رقابتهای ایالتی خود برنده شده بودند، طراحی شد و در خلال اجلاس دوسالانه انجمن ملی ناشنوایان برگزار گردید. زنان ناشنوای امریکا، به عنوان یک الگوی دستوری برای ناشنوایان جوان به کار گرفته شدند و آگاهی از ناشنوایی را در میان عموم، از طریق ظاهرشان، در سراسر کشور افزایش دادند. هدف از این مراسم، تشویق و پروراندن مدیران آینده است و نیز یکی از چندین برنامه ویژه بزرگسالان از سوی انجمن ملی ناشنوایان است.
انجمن ملی ناشنوایان به همت داگلاس. جی. بورک ، که در 1966 برنامه فرهنگی ملی را برای یافتن استعدادهای مخفی ناشنوایان در هنرهای تجسمی تأسیس کرد، شروع به کار کرد.
بورک برای یافتن راهی برای کشف هنرپیشه‌های زن ناشنوا در اوان جوانی، نمایش «استعداد زنان ناشنوای امریکا» را به عنوان بخشی از برنامه فرهنگی ملی بنیان گذاشت.
اولین مراسم در خلیج میامی و در خلال گردهمایی انجمن ملی ناشنوایان در 1972 و صرفاً با پنج شرکت‌کننده برگزار شد. بعدها کلمه «استعداد» کنار رفت و صرفاً به عنوان پرده نمایش زنان ناشنوای امریکا شناخته شد، که کاملاً از ساختار نمایش زنان امریکا پیروی می‌کرد.
زنان با طیف وسیع طبقه‌بندی شده، که شامل خدمات اجتماعی، آکادمیک، حوادث فعلی و فرهنگ ناشنوایان است، مورد قضاوت قرار می‌گیرند.
مأخذ:
EDHD, P. 138-139.
ترجمه هادی واعظی نژاد
 
تاریخ ثبت در بانک 1 دی 1399