کد jr-41216  
عنوان اول دوران آمادگی: آغاز آموزش ناشنوایان  
عنوان دوم کتابی درباره روش آموزش کودکان ناشنوا در دوره آمادگی به زبان فارسی  
نویسنده محمد نوری  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد دوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 622  
شماره صفحه (تا) 622  
زبان فارسی  
متن دوران آمادگی: آغاز آموزش ناشنوایان، کتابی درباره روش آموزش کودکان ناشنوا در دوره آمادگی به زبان فارسی.
با تلاشهای باغچه‌بان، پیش‌دبستانی و دوره آمادگی برای کودکان در فرهنگ ایران مقبولیت یافت و مراکزی برای آماده‌سازی کودکان برای ورود به دبستان در شهرها تأسیس شد. پس از سالها، چنین مراکزی نیز، برای ناشنوایان دایر شد. مربیان این مراکز نیازمند توجیه و گذراندن دوره‌های آموزشی بودند تا مسئولیت خطیر خود را به خوبی انجام دهند. پس از سالها تجربه، آموزش مربیان گردآوری و تدوین شد. کتاب حاضر یکی از آثاری است که این تجارب را جمع‌آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
در این کتاب، به مباحث زیر پرداخته شده است: وضع روحی کودکان و ناشنوایان، وضع ناشنوایان و آموزش آنان در جهان، آغاز آموزش و پرورش کودکان ناشنوا در ایران، سازمانهای مربوط به ناشنوایان، روشهای مختلف آموزش ناشنوایان، چیستی زبان، کلید زبان شفاهی، فن کلاس‌داری، برنامه کار آموزگار در دوره اول، دوران آمادگی، آموزش لب‌خوانی، آموزش تلفظ الفبای دستی باغچه‌بان، دستگاه گفتار، جدول صداهای زبان فارسی، اهمیت استفاده از شنوایی در آموزش و پرورش کودکان ناشنوا، آزمایش شنوایی، تربیت شنوایی، هدفهای تربیت شنوایی در دوران آمادگی، زبان‌آموزی، کارت‌خوانی، تربیت حواس، نمونه کوششهای کودکان ناشنوا در دوران کودکستان و آمادگی، ساختمان کتاب آمادگی، راهنمای کتاب آمادگی. الفبای دستی باغچه‌بان.
مشخصات کتاب‌شناختی این اثر به شرح زیر است:
باغچه‌بان، ثمینه، دوران آمادگی: آغاز آموزش ناشنوایان، (پیرنظر)، تهران، نشر در آموزشگاه کرولالهای باغچه‌بان، چاپخانه موسوی، 1351، 162ص.
محمد نوری  
تاریخ ثبت در بانک 8 مهر 1399