کد jr-41018  
عنوان اول دنیای خاموش: زندگی با ناشنوایی  
عنوان دوم کتابی درباره مسائل اجتماعی ناشنوایان به زبان انگلیسی  
نویسنده گیتا موللی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد دوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 619  
شماره صفحه (تا) 620  
زبان فارسی  
متن دنیای خاموش: زندگی با ناشنوایی، کتابی درباره مسائل اجتماعی ناشنوایان به زبان انگلیسی.
دیوید جی. میرز ، نویسنده کتاب، با اشاره به اینکه 28 میلیون نفر در امریکا و 350 میلیون نفر در سرتاسر جهان با ناشنوایی زندگی می‌کنند، چگونگی زندگی آنها و تجربه آنها از درد و ناتوانی و امید را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس این پرسشها را مطرح می‌کند که، فناوری و علم پزشکی، برای حمایت از آنان چه کرده است و چه پیشرفتهایی در راه است؟
این کتاب به روش کاربُردی، مشکلات فراروی ناشنوایان و سخت‌شنوایان را در منزل و محل کار مورد کاوش قرار داده و اطلاعاتی درباره فناوریهای جدید و روشهای درمان جراحی ارائه می‌کند. این نویسنده که خود ناشنواست، ناشنوایی خود را به تدریج از دست داده و در عین حال، روان‌شناسی اجتماعی خوانده است و از تجربه خود در رویارویی با مشکلات ویژه استفاده کرده است. خانواده و دوستان فرد سخت شنوا نیز با مسائلی روبه‌رو هستند که میرز، این موقعیتها را تشریح کرده و پیشنهاد‌هایی برای ارتباط بهتر با سخت‌شنوایان ارائه می‌کند.
میرز استاد روان‌شناسی دانشکدهه هوپ است و کتابهای مرجع وی در روان‌شناسی، در هزاران دانشکده و دانشگاه تدریس می‌شود. او خاطر نشان می‌کند زندگی بدون شنوایی، یعنی جدایی از اجتماع، و نکته مهم‌تر اینکه زبان، لازمه یادگیری است و بدون وجود معادلهای زبانی برای یک کودک، آموزش تا اندازه بسیاری دچار تأخیر می‌شود. او از دست‌دادن تدریجی شنوایی‌اش را در طی ده سال و تجربیات و مشاهداتش را در آن دوره مرور می‌کند و خود را با مادرش مقایسه می‌کند که به رغم تلاش اطرافیان، پس از ناشنوا شدن، خود را کاملاً منزوی کرد.
از نظر میرز، خود شخص باید در جست‌وجوی فناوریهای کمکی و تجهیزات برآید و راههای برقراری موثرتر ارتباط را به اطرافیان خود بیاموزد.
با افزایش جمعیت جهان و صنعتی‌تر شدن آن، بسیاری از ما شنوایی خود را به تدریج از دست می‌دهیم. از این رو کتابهایی این چنین، می‌توانند بسیار آموزنده باشند.
مشخصات کتاب‌شناختی این اثر به شرح زیر است:
David G. Myers, A Quiet World: Living with Hearingloss, Yill University, 2002, 176p.
گیتا موللی  
تاریخ ثبت در بانک 7 مهر 1399