کد jr-40287  
عنوان اول جمعیت مجریان آموزشی ناشنوایان  
عنوان دوم مرکزی برای ساماندهی به امور آموزشی کرولالها  
مترجم راضیه افتخاری  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد دوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 523  
شماره صفحه (تا) 524  
زبان فارسی  
متن جمعیت مجریان آموزشی ناشنوایان ، مرکزی برای ساماندهی به امور آموزشی کرولالها.
این سازمان، غیرانتفاعی است و با مدیریتی پیشرفته به اجرای برنامه‌های دانش‌آموزان ناشنوا و توسعه آموزشی ناشنوایان می‌پردازد. تأسیس آن به 1869 باز می‌گردد که به عنوان مجمع مدیران و سرپرستان مدارس امریکایی ناشنوایان تشکیل شد و رویای ادوارد ماینر گالودت، رئیس وقت موسسه کرولالهای کلمبیا (دانشگاه گالودت کنونی) که وحدت و یکپارچگی مدیران مدارس بود، به حقیقت پیوست.
امروزه این گروه سعی دارد فرصتهای آموزشی ناشنوایان را در شمال امریکا بهبود بخشد و مدیران لایق و کارآمد مدارس و برنامه‌های ناشنوایان را مورد تشویق قرار دهد.
جمعیت، کنفرانسهای سالیانه برای اعضای خود برگزار می‌کند. این افراد معمولاً سمتهای اجرایی، در برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان ناشنوا دارند. این اجلاس در سالهای فرد، همزمان با تشکیل مجمع معلمان ناشنوایان امریکا ، برگزار می‌شود. در این اجلاس مشترک، جمعیت مجریان با ارائه برنامه‌های مشترک خود، برای ادامه جلسه، یک روز را به فعالیتهای ویژه خود، اختصاص می‌دهد.
افزون بر این، جمعیت مجریان با همکاری موسسه ناشنوایان الکساندر گراهام بل و مجمع معلمان ناشنوایان امریکا، برنامه‌های مربوط به اعطای مدرک برای معلمان ناشنوایان را از طریق یک کنفدراسیون به نام شورای آموزش ناشنوایان انجام می‌دهد. این کنفرانس در شهر سیلور اسپرینگ از ایالت مریلند و در ساختمان ‌هالکس ‌هاوس ، که متعلق به موسسه ملی ناشنوایان است، برگزار می‌شود. مدیر اجرایی مجمع معلمان امریکایی ناشنوایان در اداره جمعیت مجریان نیز سمت دارد. این جمعیت و مجمع معلمان ناشنوایان، نشریه‌ای مشترک به نام، سالنامه امریکایی ناشنوایان منتشر کرده‌اند.
مأخذ:
EDHD, P. 56-57.
ترجمه راضیه افتخاری  
تاریخ ثبت در بانک 2 مهر 1399