کد jr-29102  
عنوان اول بلیغی، ‌کلارا  
عنوان دوم خانم تلاشگر ناشنوا در زمینه امور اجتماعی و فرهنگی ناشنوایان در ایران  
نویسنده کلارا بلیغی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد اول  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 279  
شماره صفحه (تا) 280  
زبان فارسی  
متن بلیغی، ‌کلارا، خانم تلاشگر ناشنوا در زمینه امور اجتماعی و فرهنگی ناشنوایان در ایران.
در خرداد ماه 1356, در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. وی به دلایل عوارض مادرزادی, دچار مشکل کم‌شنوایی شد. والدینش پس از آشکار شدن مشکل شنوایی دخترشان, غافل ننشستند و به آموزش و پرورش او, از جمله آموزش گفتار و توان‌بخشی شنیداری طور متوالی و فشرده پرداختند.
کلارا پس از آموزشهای ویژه، دوره ‌پیش‌دبستانی را با موفقیت در کنار کودکان سالم گذراند و چون این تجربه مثبت بود, در مدارس عادی به تحصیل پرداخت و در خرداد ماه 1374, دیپلم ریاضی و فیزیک گرفت. همان سال, با مراجعه به سازمان بهزیستی با فعالیتهای این سازمان, آشنا شد و چون مشتاق خدمت به همانندان خود در سازمان بهزیستی بود, در 1376, در دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی مشهد, در رشته تربیت مربی آموزشی ناشنوایان به تحصیل پرداخت و همزمان با تحصیل در دانشگاه، به استخدام سازمان بهزیستی تهران در آمد.
وی, هم اکنون در روابط عمومی، اداره بهزیستی مشهد, مشغول به کار است و در سمت کارشناس در زمینه مشاوره آموزشهای فرهنگی و آموزش زبان اشاره به ناشنوایان و خانواده آنان فعالیت می‌کند. همچنین, چند سالی است در عرصه روزنامه‌نگاری ناشنوایی وارد شده و در نشریه شکست سکوت (ویژه ناشنوایان) به عنوان مدیر اجرایی و عضو هیئت تحریریه, فعالیت می‌کند.
مأخذ:
اطلاعات شخصی نویسنده
کلارا بلیغی  
تاریخ ثبت در بانک 29 اردیبهشت 1399