کد jr-29078  
عنوان اول برنامه گابریل برای رشد و تحول شنیداری، زبان، گفتار و درک  
عنوان دوم کتابی در زمینه شنوایی و گفتار ناشنوایان و رابطه آن با ادراک آنان به زبان انگلیسی  
نویسنده گیتا موللی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد اول  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 244  
شماره صفحه (تا) 245  
زبان فارسی  
متن برنامه گابریل برای رشد و تحول شنیداری، زبان، گفتار و درک، کتابی در زمینه شنوایی و گفتار ناشنوایان و رابطه آن با ادراک آنان به زبان انگلیسی.
این کتاب، راهنمایی برای متخصصانی است که با کودکان ناشنوای زیر شش سال, کار می‌کنند. نویسنده، برنامه‌های آموزش زبان و گفتار، ارتباط موثر و مهارتهای درکی از طریق شنیدن را تحلیل کرده است. یکی از این برنامه‌ها، استفاده از سمعک و یا کاشت حلزون است که توان آموزش آنان را افزایش می‌دهد. عوامل کلیدی برای این کار, عبارت‌اند از: تشخیص زودرس و پذیرش کم شنوایی کودک. به این ترتیب, می‌توان درمانهای شفاهی‌ـ کلامی را از سنین بسیار پایین آغاز کرد. مغز کودک در این زمان, بیش از هر زمان دیگر, گیرندگی دارد، و استفاده از سمعک یا کاشت حلزون مناسب، متخصصان کارآزموده و وجود والدین یا سرپرست برای رشد کامل کودک کافی است.
این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که درک روشنی از مطالب را به فرد داده و آموزش را به صورت گام به گام, با نگرشی کامل نسبت به آینده و گامهای بعدی تدارک می‌بیند و در هر سطح, می‌توان تواناییهای کودک را بررسی و ارزیابی و برنامه‌های آینده را پی‌ریزی کرد.
مشخصات کتاب‌شناختی این اثر به شرح زیر است:
Jan Tuohy: Jackie Brown; Charmaine Mercer-Mosley, St. Gabriel’s’ Curriculum for the Development of Audition: Language, Speech, Cognition, Alexander Graham Bell, 2001, 80p.
گیتا موللی
 
تاریخ ثبت در بانک 29 اردیبهشت 1399