کد jr-27765  
عنوان اول انجمن امریکایی کودکان ناشنوا  
عنوان دوم تشکلی برای حمایت از کودکان کَرولال  
مترجم محمدعلی جعفری  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد اول  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 141  
شماره صفحه (تا) 142  
زبان فارسی  
متن انجمن امریکایی کودکان ناشنوا ، تشکلی برای حمایت از کودکان کَرولال.
این سازمان، وظیفة حمایت و پشتیبانی بیش از بیست هزار تن از والدین، متخصصان و خانوادههای کودکان ناشنوا و کم‌شنوا را بر عهده دارد. این انجمن که در 1967، به همت اعضای کنگرة مربیان ناشنوایان امریکا تأسیس شد، روش ارتباط کلی را به عنوان شیوة زندگی برای کودکان ناشنوا و خانوادههایشان تبلیغ میکند.
انجمن امریکایی کودکان ناشنوا، تنها سازمان ملی، مستقل و غیرانتفاعی‌ای است که صرفاً برای پشتیبانی، تشویق و اطلاعرسانی در زمینة ناشنوایی، به خانوادههای کودکان ناشنوا و کم‌شنوا، کمک میکند. هدف بنیادین این انجمن، بهبود بخشیدن به آموزش دانشآموزان ناشنوا و کم‌شنوا، و درگیر کردن والدین در فرآیند تصمیمگیری است.
برنامه «دو سال عشق» شامل سلسلهای از خدمات اختصاصی, نظیر: عضویت در انجمن امریکایی کودکان ناشنوا و ارسال ماهانة محمولة کتاب و اسباببازی و نامه و نشریه است که به خانوادة کودکان ناشنوا ارائه میشود.
به علاوه، این انجمن، اقدامات زیر را انجام میدهد: دایر کردن دفتر مخصوص گویشگران، راهاندازی و حمایت از گروههای کاری، برگزاری گردهماییهای منطقهای و همایشهای دو سالانه، انتشار جزوات گوناگون و نشریات محلی و یک فصلنامة خبری با نام تلاش .
خانوادهها مجازند که به صورت گروهی، به انجمن امریکایی کودکان ناشنوا بپیوندند و عضو آن شوند و سازمانها و بنگاهها و نهادهای آموزشی، میتوانند اعضای وابستة سازمانی آن باشند.
مأخذ:
EDHD, P. 14.
ترجمة محمدعلی جعفری  
تاریخ ثبت در بانک 18 اردیبهشت 1399