کد jr-27564  
عنوان اول اخبار خاموش  
عنوان دوم ماهنامة ملی مستقل و گزارشگر اخبار مربوط به ناشنوایان و ناشنوایی در امریکا  
نویسنده جلیوس ویگینز  
مترجم سید حسن اسلامی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد اول  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 54  
شماره صفحه (تا) 54  
زبان فارسی  
متن اتلی، جوآنا گابریل ← ادینگر، تیلی

احمدبن علی ← اصمّ

احمدبن محمد بانی مصری ← اصمّ

احمدبن محمود ← اصمّ

احمد بن یحیی اطروش ← اصمّ

اخبار خاموش ، ماهنامة ملی مستقل و گزارشگر اخبار مربوط به ناشنوایان و ناشنوایی در امریکا.
این نشریه به همت جولیوس ویگینز در 1969 تأسیس شد و به مدت چهار سال به وسیلة انتشارات سایلنت که موسسه‌ای غیرانتفاعی بود، به صورت ماهانه منتشر می‌شد. در 1973، شرکت ثبت شدة سایلنت نیوز، که موسسه‌ای غیر‌انتفاعی است، شکل گرفت و از آن تاریخ، این نشریه را منتشر می‌کند. بیشتر کارکنان اخبار خاموش، از گزارشگران، خبرنگاران و عکاسان ناشنوا هستند.
اخبار خاموش، هم برای عموم ناشنوایان و هم برای کسانی که به گونه‌ای حرفه‌ای، دلْ‌مشغول حوزة ناشنوایان هستند، اطلاع‌رسانی می‌کند و از میان ناشنوایان، گسترة خوانندگانش، دانش‌آموزان دبیرستان تا سالمندان را در بر می‌گیرد. والدین و بستگان ناشنوایان نیز اخبار خاموش را می‌خوانند. در میان خوانندگان حرفه‌ای این روزنامه، معلمان، مددکاران اجتماعی و رابطان قرار دارند. افزون بر این، بسیاری کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی اخبار خاموش را دریافت می‌دارند. اخبار خاموش، هفت هزار مشترک دارد که حق اشتراک می‌پردازند. با در نظر گرفتن نسبتهای خانوادگی و نسخه‌هایی که به سازمانها، بنگاهها، مدارس، دانشگاهها و کتابخانه‌ها فرستاده می‌شود، برآورد شده است ماهانه بیش از سی‌هزار نفر، اخبار خاموش را می‌خوانند.
اخبار خاموش، خبرهایی را چاپ می‌کند که مشخصاً به ناشنوایی و ناشنوایان مرتبط است و روزنامه‌های موجود، اخباری از این دست را چاپ نمی‌کنند. این نشریه از میان شبکة ملی گزارشگران و نویسندگان، همزمان حجم فراوانی از اطلاعات را گردآوری می‌کند و هر ماه، تازه‌ترین تحولات قانونی، تکنولوژیک، پزشکی و ورزشی را گزارش می‌‌کند. افزون بر پوشش کامل خبری بیشتر حوادث ملی و آداب و رسوم، ستونهای ثابتی به اخبار سراسری، توصیه‌های مربوط به استفاده از وسایل ارتباط از راه دور سفر، اختصاص داده شده است. شرح حال شخصی ناشنوایان منحصر به فرد نیز در این نشریه گنجانده شده است.
مأخذ:
GEDPD, Vol. 3, P. 134-135
جلیوس ویگینز
ترجمة سیدحسن اسلامی  
تاریخ ثبت در بانک 17 اردیبهشت 1399