کد jr-23487  
عنوان اول جمعیت خیریه ایتام - کنسرت و نمایش  
نویسنده مسعود کوهستانی‌نژاد  
عنوان مجموعه گزیده اسناد نمایش در ایران  
نوع کاغذی  
ناشر سازمان اسناد ملی ایران  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1381شمسی  
زبان فارسی  
متن شب یک شنبه هفدهم شهر جاری یک ساعت از شش گذشته (تقریباً شش ساعت بعدازظهر) در سالن گراند هتل پرده بالا می‌رود.
پرده اول کنسرت: اولین استادان ماهر فن موسیقی که موسیقی ایرانی و اروپایی را ترکیب نموده‌اند با پیش در آمدهای تازه و آهنگ‌های جدید که هنوز شنیده نشده است و اشعار بدیع کنسرت را شروع خواهند کرد.
پرده دوم و سوم: این نمایش توسط بهترین آکتر و آکتریس‌های ارامنه تحت نظر مسیو ارمنیان به زبان فارسی داده می‌شود. پیس این نمایش از افکار عالیه یکی از متفکران اروپا است که «شرح احوال و دوره زندگانی اولین مرد و زن عالم خلقت» را در بهترین وضعیات طبیعی در ضمن حقایق عبرت‌انگیزی تشریح و توضیح می‌نمایند.
پرده چهارم کنسرت: مجدداً کنسرت شروع و با آهنگ‌ها و نواها و رنگ‌هایی که جدیداً اختراع شده در پرده‌های بدیع آقایان حاضرین را محظوظ و بهره‌مند می‌گرداند.
(پروگرام مفصل آن در سالن گراند هتل تقدیم آقایان خواهد شد.)
محل فروش بلیط: لاله‌زار دفتر گراند هتل، بازار حجره آقای مدیرالصنایع، آقای میرزا زین‌العابین گوهری (روزنامه رعد، ش37، س10، 13 شعبان 1337ق، ص4؛ همان، ص140).
منبع: گزیده اسناد نمایش در ایران، مسعود کوهستانی‌نژاد، تهران، سازمان اسناد ملی ایران، 1381


***
اخطار
نمایشی که از طرف هیئت خیریه ایتام در چهار پرده، دو پرده کنسرت و در تحت نظارت همین هیئت و دو پرده نمایش به زبان فارسی در تحت نظارت مسیو آرمنیاک به موجب اعلان مندرج در همین شماره در شب یکشنبه هفده شهر جاری داده می‌شود، برحسب پیشنهاد مسیو آرمنیاک یک پرده به زبان فرانسه که فوق‌العاده جالب توجه است اضافه برد و پرده فوق خود مسیو ارمنیان شخصاً نمایش خواهد داد.
می‌توان گفت تا امروز در ایران چنین نمایشی داده نشده و این اولین دفعه‌ای است که بهترین آکتر و آکتریس‌های ارامنه به زبان فارسی و فرانسه چنین نمایشی می‌دهند (روزنامه رعد؛ همان، ص 140-141).
منبع: گزیده اسناد نمایش در ایران، مسعود کوهستانی‌نژاد، تهران، سازمان اسناد ملی ایران، 1381
 
تاریخ ثبت در بانک 8 بهمن 1397