کد jr-23485  
عنوان اول اعلان جمعیت خیریه از برای سرپرستی عده‌ای از ایتام  
نویسنده مسعود کوهستانی‌نژاد  
عنوان مجموعه گزیده اسناد نمایش در ایران  
نوع کاغذی  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1381شمسی  
زبان فارسی  
متن برای جمع‌آوری و نگاهداری عده‌ای از اطفال یتیم و صغیری که در نهایت ذات با یک حالت رقت‌انگیزی در اطراف خیابان‌ها و کوچه‌ها به سر می‌برند کمیسیونی به عضویت جمعی از خیرخواهان تشکیل یافته که به وسیله نمایش‌ها کنسرت‌های جدید همیت آقایان محترم و هموطنان عزیز را برای نیل به این مقصود جلب نمایند.
اولین نمایش در شب چهارشنبه هشتم شهر جمادی‌الاولی دو ساعت از شب گذشته در سالن گراند هتل منعقد خواهد شد.
نمایش مذکور عبارت است از دو پرده کمدی و یک پرده تراژدی که به قلم یکی از هوشمندان وطن‌پرست تألیف شده و بسی جالب دقت و توجه عمومی خواهد بود.
در هر پرده کنسرت بسیار عالی وطنی با ترانه‌های جدید و تصنیفات تازه از آن کنسرت‌هایی که هنوز به معرفی نمایش گذاشته نشده، پیس مزبور را زینت خواهد داد. از عموم هموطنان عزیز و آقایان محترم تمنا می‌شود که برای گرفتن بلیط به محل‌هایی که ذیلاً معین شده، شتافته و از دیدن این نمایش و شنیدن این کنسرت محظوظ و بهره‌مند شوند.
محل فروش بلیط: لاله‌زار دفتر گراند هتل، بازار حجره آقای مدیر الصنایع جواهری (روزنامه رعد، ش47، س9، غره جمادی‌الاولی 1336ق، ص4؛ همان، ص 135-136).
منبع: گزیده اسناد نمایش در ایران، مسعود کوهستانی‌نژاد، تهران، سازمان اسناد ملی ایران، 1381


***
اعلان
نظر به ماده سوم نظام‌نامه اساسی جمعیت خیریه ایتام که بعد از هر نمایش و کنسرت به فاصله یک هفته صورت جمع و خرج اسامی آقایان اعانه دهندگان در جراید نشر خواهد شد اینک صورت جمع و خرج کنسرت و نمایش لیله چهارشنبه هشتم شهر جاری را ذیلاً به عرض عموم می‌رسانیم. چند صفحه ارقام عایدی و خرج‌ها را آورده است (همان، ص 136-138).
منبع: گزیده اسناد نمایش در ایران، مسعود کوهستانی‌نژاد، تهران، سازمان اسناد ملی ایران، 1381

 
تاریخ ثبت در بانک 8 بهمن 1397