کد jr-23472  
عنوان اول اعانت به کمیسیون اعانه  
نویسنده مسعود کوهستانی‌نژاد  
عنوان مجموعه گزیده اسناد نمایش در ایران  
نوع کاغذی  
ناشر سازمان اسناد ملی ایران  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1381شمسی  
زبان فارسی  
متن اعانت به کمیسیون اعانه
از طرف شرکت کمدی ایران
اداره محترم جریده خریده رعد
با استحضار از شرحی که در آن جریده فریده در شماره 34 مورخ یکشنبه 22 شهر جاری راجع به اعانه برای بازماندگان ژاندارم‌های مقتول و افراد از کار افتاده مرقوم رفته بود، محترماً خاطر شریف را مطلع می‌سازید از آنجا که عمده مقصود شرکت ترویج و تصفیه اخلاق و نوع نیات نوع پروانه است، کارکنان شرکت کمدی ایران مراتب را استقبال نموده و برای مساعدت در این امر خیر حاضرند که دو نمایش بسیار عالی تهیه نموده و با مساعدت آقایان محترم پایتخت عایدات آن را پس از وضع مخارج تقدیم کمیسیون محترم اعانه نمایند.
به تاریخ دوشنبه 16 جدی نیلان ئیل 1336
نصر، سید علی مدیر شرکت
[توضیح روزنامه رعد] از استقبال این عقیده خیریه و نیت مساعدتی که کارکنان و اعضاء محترم شرکت کمدی ایران اظهار داشته‌اند خالصانه تشکر نموده احساسات قدر شناسانه هموطنان گرامی خود را تقدیم می‌نماییم؛ و منتظریم هر چه زودتر از این تصمیم شایان تمجیدرانه موقع اجرا گذارده و با بذل معاونت به یک جمع مستمند فضایل نفس و محامد اخلاق خود را پیش آشکار نمایند. در ترکیب و طرز نمایش و بلیط و سایر مسائل مربوط به آن لطفاً مقتضی است به کمیسیون اعانه (در انجمن اخوت) مراجعه و مشاوره فرمایند (روزنامه رعد، ش36، س9، 24 ربیع‌الاول 1336ق، ص1؛ همان، ص87-88.).
منبع: گزیده اسناد نمایش در ایران، مسعود کوهستانی‌نژاد، تهران، سازمان اسناد ملی ایران، 1381

***
توضیح شرکت کمدی ایران
از قرار مسموع راجع به نمایشی که در لیله 24 شهر جمادی‌الاولی از طرف کارکنان شرکت کمدی ایران در گراند به معرفی نمایش گذارده شده، برخلاف انتظار، بعضی تصور نموده‌اند که قطعه از نمایش مزبور راجع به کنسرت شرکت خیریه ایتام بود. چون این مطلب به کلی برخلاف واقع و شرکت کمدی ایران با اطلاعات و سابقه که از زحمات آقایان اعضاء کنسرت مزبور دارند این مسئله را به کلی تکذیب و موفقیت کارکنان شرکت خیریه و اعضاء کنسرت را مسئلت می‌نماید.
شرکت کمدی ایران (روزنامه ایران، ش392، 26 جمادی‌الاولی 1337ق، ص3؛ همان، ص89.)
منبع: گزیده اسناد نمایش در ایران، مسعود کوهستانی‌نژاد، تهران، سازمان اسناد ملی ایران، 1381
 
تاریخ ثبت در بانک 8 بهمن 1397