کد jr-10009  
عنوان اول بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای مقابله با استرس و مدیریت هیجانات بر میزان استرس و ناایمنی روانی و مشکلات رفتاری در دانش آموزان پسر با ناتوانی جسمی – حرکتی مقطع راهنمایی شهر مریوان  
نویسنده علی مصطفی زاده  
نویسنده فاطمه رستمی  
عنوان مجموعه اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی (تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار- 1393)  
نوع کاغذی  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1393شمسی  
زبان فارسی  
موضوعات مهارتهای مقابه با استرس ، مدیریت هیجانات ، استرس ، نا ایمنی ، مشکلات رفتاری ، ناتوانی جسمی- حرکتی  
متن مقدمه:از آنجا که ناتوانی جسمی – حرکتی احتمالاً می تواند باعث مشکلات متعددی از جمله مشکلات رفتاری، عاطفی و روانی ودر نهایت عدم امنیت خاطر شود لذا لزوم استفاده از روشهایی که این مشکلات را کاهش و یا برطرف سازد ضروری به نظر می آید. بنابراین، هدف از این تحقیق، بررسی آموزش مهارتهای مقابله با استرس و مدیریت هیجانات در دانش آموزان با ناتوانی جسمی- حرکتی بود. روش:جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان با ناتوانی جسمی حرکتی شهر مریوان در استان کردستان بود که از بین دو مدرسه استثنایی معلولین جسمی حرکتی موجود در شهر مریوان یک مدرسه بصورت تصادفی ساده انتخاب شد و از میان دانش آموزان این مدرسه 30 نفر بصورت تصادفی انتخاب و در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل قرار داده شدند. ابزار این پژوهش، پرسشنامه پرخاشگری (AGQ) و پرسشنامه خودپنداره پیرز- هاریس بود. ابتدا پیش آزمون بین دو گروه اجرا شد که تفاوت معناداری مشاهده نشد. سپس گروه آزمایش به مدت یک ماه آموزش مهارتهای زندگی را دریافت کردند. در پایان، هر دو گروه مجدداً مورد آزمون قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گروه در نمرات استرس و مشکلات رفتاری وجود دارد (0/01>p) . بنابراین، اثر بخشی آموزش مهارتهای مقابله با استرس و مدیریت هیجانات در دانش آموزان با ناتوانی جسمی- حرکتی تائید شد.  
تاریخ ثبت در بانک 18 مرداد 1395