کد pc-16910  
عنوان موسسه نیکوکاری رعد الغدیر ویژه معلولین جسمی ـ حرکتی  
نوع رنگی  
نوع سوژه پوستر  
توضیحات آشنایی با ما
موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از جمله تشکلهای غیر دولتی است که به منظور ارتقای توانایی های افراد توان یاب (معلولین جسمی ـ حرکتی) در سال 1380 به همت چند تَن از افراد نیکوکار و خیّر در منطقه جنوبغرب تهران و در منزلی استیجاری واقع در محله خلیج فارس، شهرک سینا، کوچه منتظرالمهدی تاسیس گردید.
این مجتمع، آموزش را به عنوان ابزاری موثر و مفید سرلوحه فعالیتهای خویش قرار داده و معتقد است برای ارتقای تواناییهای این عزیزان هیچ ابزار و وسیله ای موثر تر از آموزش نمی باشد.
از آنجائیکه امکانات مکان مورد استفاده به هیچ وجه در شان و منزلت کارآموزان مجتمع نبود؛ لذا هیئت مدیره در تلاشی پیگیر و مستمر در ارتباط با شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری منطقه 18، سرانجام زمینی به مساحت 300 متر مربع را در پارک شهداء یافت آباد در اختیار گرفت.
نقشه های معماری و محاسباتی توسط خیّرین تهیه و اقدامات اجرائی ساخت 700متر بناء آموزشی در تاریخ 3/10/83 شروع گردید و حال با الطاف خداوند و کمـــکهای خیرین خداجوی این مجتمع از ابتدای شهریور ماه1384 همزمــــان با شب میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) به مرحله بهره برداری رسیده است.
متولیان موسسه در راستای توسعه فضای فیزیکی خود در مرحله دوم ،در سال 1393 اقدام به ساخت طبقه سوم و توسعه فضای آموزشی ،توانبخشی مرکز تا سقف 1000 متر مربع را نمود .
خادمین موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از ابتدای شکل گیری مجموعه بر آن شدند که خدمات آموزشی و توانبخشی حرفه ای را بصورت "صددرصدرایگان" ارائه کنند تا معلولین جامعه از خدمات موسسه بهره مند شده و در جهت نیل به خود اشتغالی و خودکفایی اقتصادی و حفظ و تقویت عزت نفس و کرامت انسانی خویش گام بردارند.
با توجه به اینکه در رعد الغدیر "توانمند سازی فرد معلول" نخستین گام محسوب می گردد، لذا موسسه بعنوان یک نهاد آموزشی و نیکوکاری خدمات خود را در سه زمینه "آموزش فنی و حرفه ای منجر به اشتغال"،"توانبخشی"و"خدمات حمایتی" ارائه می نماید.
موسسه نیکوکاری رعد الغدیر پس از انجام مراحل قانونی و دریافت مجوزات لازم از مراجع زیربط سر انجام در مهر ماه 1386 به شماره 21700 به ثبت رسید و فعالیتهای خود را مستقلاً ادامه می دهد.
درحال حاضر تعداد 120 نفر توان یاب دختر و پسر در طول هفته در دو شیفت صبح و بعدازظهر از خدمات آموزش فنی و حرفه ای- توانبخشی و حمایتی صددرصد رایگان مجتمع بهره مند می باشند.

خدمات رایگان موسسه:
- آموزش فنی و حرفه ای منجر به اشتغال
- توانبخشی (کاردرمانی و گفتاردرمانی) از زمان تولد تا بزرگسالی
- درمان و دندانپزشکی
- اشتغال و خود اشتغالی
- سرویس ایاب و ذهاب

Www.raad-alghadir.org

 
تاریخ ثبت در بانک 22 شهریور 1396  
فایل پیوست
تصویر