کد pc-16797  
عنوان ساعت هوشمند بریل مخصوص نابینایان  
نوع رنگی  
توضیحات شرکت کره‌ای Dot ساعت هوشمندی برای نابینایان ساخته است که اطلاعات را از طریق حروف بریل روی صفحه نمایش خود نشان می‌دهد.
برخلاف اکثر ساعت‌های هوشمند مخصوص نابینایان که اطلاعات را به‌صورت صوتی در اختیار کاربر قرار می‌دهند، ساعت Dot پیام‌ها را به‌صورت کاراکترهای خط بریل روی صفحه‌نمایش خود درج می‌کند. این ساعت توانایی درج 4 کاراکتر بریل را به‌صورت هم‌زمان دارد.
روی صفحه‌نمایش گرد این ساعت چند ردیف دکمه وجود دارد که پیام‌ها را به نمایش می‌گذارد و با دکمه‌های کنار ساعت می‌توان پاسخ‌های ساده فرستاد یا کارهای ساده انجام داد. شرکت دات که استارتاپ کره‌ای سازنده ساعت است، از سال 2014 این محصول را توسعه می‌دهد اما عرضه این ساعت به‌منظور بالا بردن دوام صفحه‌نمایش مدام تاخیر می‌خورد. به گفته این شرکت محافظت از قطعات متحرک روی ساعت سخت است چراکه مدام توسط کاربر لمس می‌شوند. ساعت Dot در کنگره جهانی موبایل 2016 معرفی شده بود.
با آغاز ماه مارس، تحویل ساعت‌ها به برخی از 140000 حامی این طرح شروع می‌شود. طبق ادعای این شرکت، استیوی واندر، خواننده مشهور و نابینای امریکایی یکی از مشتریان این ساعت است.
دات فروش 100000 دستگاه ساعت را در سال 2017 هدف قرار داده است و 40000 نفر نیز در لیست انتظار آن برای سال آینده قرار دارند. 1000 عدد از این ساعت‌ها باقیمت 320 دلار در فروشگاه‌های خرده‌فروشی لندن عرضه خواهد شد.
نسخه اولیه ساعت دات شباهت زیادی به ساعت فیت‌بیت داشت. Eric Juyoon Kim، موسس و مدیرعامل دات، گفت ساعت گام نخست از حرکتی بزرگ‌تر برای ارائه دیوایس‌های بریل به نابینایان، به خصوص در بازارهای درحال‌توسعه است؛ جایی که بسیاری از افراد با اختلالات بینایی در آن ساکنند.
شرکت Dot قراردادی 1 میلیون دلاری با دولت کنیا امضا کرده است تا 8000 دات مینی که یک بریل خوان آموزشی است و راهنمایش را با قیمت حدود 200 دلار در این کشور بفروشد.
این شرکت همچنین قضد دارد با همکاری گوگل، محصولی به نام Dot Pad را در سال 2018 معرفی کند؛ کتاب‌خوانی لمسی شبیه کیندل که اشکال و تصاویر را از طریق دکمه‌های قابل‌لمس نمایش می‌دهد و به یادگیری ریاضی یا حتی هنر کمک می‌کند.
درنهایت شاید سیستم بریل هوشمند این کمپانی راه خود را به زیرساخت‌های عمومی باز کند و دنیا را به جای بهتری برای نابینایان تبدیل کند.
 
تاریخ ثبت در بانک 20 شهریور 1396  
فایل پیوست
تصویر