کد pr-20385  
نام محمد  
نام خانوادگی سلیمانی  
سال تولد 1358  
وضعیت جسمی کم بینا  
نوع فعالیت ورزشی  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم  
اهم فعالیت ها قهرمان جهان در رشته گلبال و پاورلیفتینگ؛ عضو سابق تیم ملی گلبال و پاورلیفتینگ  
کشور ایران  
استان اصفهان  
متن زندگی نامه آقای سلیمانی متولد 1358 در اصفهان و کم بینا می‌باشند. ایشان در رشته‌های گلبال و وزنه برداری قدرتی نابینایان (پاورلیفتینگ) فعالیت می‌کند. از سال 1378 تا سال 1386 گلبال بازی می‌کرد و در تیم‌های باشگاهی و تیم ملی فعالیت داشت. دارای یک مدال نقره مسابقات آسیایی در مالزی در سال 1385و یک مدال برنز در مسابقات جهانی در برزیل که مسابقات ورودی المپیک پکن بود، می‌باشد.
از آن سال او از گلبال فاصله گرفت و فعالیت خود را در رشته پاورلیفتیگ آغاز کرد تو انتس چهار مدال از مسابقات جهانی کسب کند. مدال طلا پاورلیفتیگ و طلای پرس سینه در سال 1388 در مسابقات جهانی آمریکا؛ در سال 1389 در مسابقات ترکیه دو مدال نقره؛ سال 1390 در مسابقات جهانی بازی‌های نابینایان در آنتالیای ترکیه هم مدال نقره ؛ در مسابقات آمریکا در سال 1391 هم دو مدال نقره کسب کرد. او چند سالی است که به علت آسیب دیدگی و مصدومیت ورزش را کنار گذاشته است.
او از علت روی آوردنش به ورزش می‌گوید: «من از مدرسه نابینایان ابابصیر اصفهان شروع کردم، و آنجا زنگ‌های ورزش و جدا از آن بعدازظهرها در آن مدرسه سالن ورزشی داشتیم، با دوستان می‌رفتم نگاه می‌کردم، علاقمند شدم و با توجه به فیزیک بدنم به این رشته روی آوردم».
 
تاریخ ثبت در بانک 25 تیر 1397