کد co-41753  
عنوان موسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی محمودیه استان اصفهان  
نوع -  
دامنه فعالیت استانی  
زبان فارسی  
کشور ایران  
نشانی اصفهان - خیابان آتشگاه - خیابان نبوی منش - خیریه توانبخشی معلولین ذهنی محمودیه  
درباره این خیریه با هدف حمایت از معلولین ذهنی و ایجاد امنیت و آرامش در خانواده و جامعه و کاستن از مشکلات رفتاری معلولین ذهنی در سال 1382 تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان اصفهان شروع به کار نمود. این خیریه در حال حاضر پذیرای دویست (200) نفر از معلولین ذهنی دختر و پسر بالای 14 سال می‌باشد که به صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و توسط 65 نفر کادر مجرب اعم از روان‌پزشک، پزشک عمومی، روانشناس، مدیر فنی، کادر پرستاری، بهیار، مددیار و ... ارائه خدمات می‌نمایند که هزینه‌های جاری آن ماهیانه بالغ بر 220 (دویست و بیست) میلیون تومان می‌باشد.
بیا تا بـــراریم دسـتی ز دل که نتوان برآورد فردا ز گل
قیـــامت که بازار مینو نهند منازل به اعمال نیکو دهند
نیکی به دیگران سندی است پر افتخار و ماندگار که همیشه در تاریخ خواهند ماند و خیر کثیری است که انسان را از بند روزمرگی به قله‌های نور و ارزش رهنمون خواهد ساخت.
خیرین محترم می‌توانند وجوه خود را به حساب‌های اعلام شده زیر واریز نمایند.
شماره حساب: 0105156310000 شماره کارت: 6037991199505029


خدمات موسسه
ارائه خدمات به معلولین ذهنی جهت شناسایی و کمک به رشد توانمندی‌های آنان

خدمات موسسه شامل موارد زیر است:
1. خدمات توانبخشی: فیزیوتراپی، روان‌شناسی، کاردرمانی، آب‌درمانی، گفتاردرمانی
2. خدمات روانشناسی: اصلاح رفتار، موسیقی‌درمانی، تفریح درمانی
3. خدمات آموزشی: شامل کلاس‌های نقاشی، کار با گچ، مشبک کاری، ویژه مددجویان آموزش پذیر
4. پرورش گل و گیاه

دندانپزشکی
توانخواهان براثر مصرف دارو و عدم توانایی مسواک زدن دچار بیماری‌های دهان و دندان می‌شوند و از آنجا که در فعالیت‌های دندان‌پزشکی با شرایط خاص و بیماری‌های مربوط به بیهوشی توانایی همکاری لازم را ندارند، باید در مراکز دندان‌پزشکی خاص درمان شوند. لذا قسمتی از این خدمات با امکاناتی که در خیریه محمودیه مستقر شده است انجام می‌پذیرد.

فیزیوتراپی
در این بخش توانخواهان جهت ارتقاء سلامت جسمی و فیزیکی و کاهش اختلال ارتوپدی و اعصاب، تحت درمان‌های الکتراپی، تمرین درمانی، درمان‌های فیزیکی و... قرار می‌گیرند.

آب درمانی
این بخش جهت ایجاد آرامش و تقویت عضلات و ارتقای سیستم اسکلتی، عضلانی توانخواهان دایر شده و تکمیل و بهره‌برداری آن در گرو هزینه‌های سنگین است که با مساعدت خیرین محترم به تدریج در حال تأمین آن هستیم.

داروخانه
با توجه به تعداد بالا و نیاز خاص دارویی توانخواهان و هزینه بالای مصرف دارو خصوصاً اقلام کمیاب، موسسه محمودیه یک داروخانه اختصاصی ویژه تأمین نیاز دارویی توانخواهان در واحد صیرفیان احداث نموده است.

معرفی سالن‌ها
140توانخواه پسر و 60 توانخواه دختر در شش آسایشگاه موسسه خیریه توانبخشی محمودیه اصفهان استقرار دارند.

آسایشگاه شماره یک پسران و دختران
در این آسایشگاه توانخواهان معلول ذهنی ، جسمی، حرکتی ایزوله و تربیت پذیر با شرایط ویژه نگهداری می‌شوند. ازجمله مشکلات این توانخواهان عدم توانایی رفع نیازهای اولیه خود (عدم قدرت بلع، عدم قدرت تکلم وعدم کنترل ادرار و مدفوع) است و نیاز به رسیدگی ویژه دارند. این توانخواهان بر اثر بالا رفتن سن دچار مشکلاتی همچون زخم بستر، بیماری‌های استخوان و دندان و بیماری‌های داخلی و عفونی می‌شوند که مراقبت ویژه از آنها را مشکل‌تر می‌سازد.

آسایشگاه شماره دو پسران و دختران
توانخواهان این آسایشگاه نسبتاً شرایط تربیت پذیری و آموزش پذیری بهتری دارند و قادر به رفع برخی نیازهای اولیه خود هستند؛ اما از مشکلات رفتاری (پرخاشگری، درگیری با هم) مشکلات جنسی و خود آزاری رنج می‌برند. لذا نگه‌داری از آنان نیازمند صبوری و ایثار فوق‌العاده کادر پزشکی، مربیان و مددیاران است.

آسایشگاه صیرفیان یک و دو
در این آسایشگاه توانخواهانی که بهره هوشی بالاتری دارند نگهداری و در فعالیت‌های روزمره و آموزشی تحت تعلیم مربیان می‌باشند و با دریافت آموزش لازم به تولید آثار هنری و دستی می‌پردازند. بخش‌های دندانپزشکی، فیزیوتراپی، آب درمانی و داروخانه نیز در این ساختمان استقرار دارند.

ساختمان سالمندان
با همکاری هیئت امنا و هیئت مدیره موسسه خیریه توانبخشی محمودیه، ساختمان سالمندان و معلولین سالمند، در مجاورت ساختمان توانبخشی موسسه در حال احداث است. این ساختمان 10 هزار متر مربع زیر بنا دارد که شامل 7 طبقه و 174سوئیت، سالن اجتماعات، سالن سینما، درمانگاه اختصاصی با کلیه امکانات و تجهیزات برای 350 نفر سالمند ومعلولین سالمند است. عملیات اجرایی ساختمان سالمندان 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی آن نیازمند همکاری و یاری رسانی خیرین محترم می‌باشد.
 
تاریخ ثبت در بانک 11 آبان 1399  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر