کد co-11573  
عنوان انجمن جوانان ناشنوای مهر سخن اصفهان  
مدیر عامل محمد درویشی  
رییس هیئت مدیره محمدحسین رضایی  
نوع خصوصی  
زمینه فعالیت اجتماعی ناشنوایان  
نوع تولیدات ارتقاء سطح علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی جوانان ناشنوا  
دامنه فعالیت استانی  
زبان فارسی  
تلفن 32662429 - 031- 09133687456  
وب سایت http://mehresokhandeaf.ir/  
کشور ایران  
استان اصفهان  
نشانی خیابان بزرگمهر، کوی فرهنگیان روبه روی گرمابه قدیم، انجمن جوانان ناشنوای مهر سخن  
درباره چگونگی تأسیس انجمن جوانان مهر سخن

(ناشنوایان استان اصفهان)

انجمن مهر سخن یک تشکل غیر دولتی N.G.O می باشد. یکی از مشکلات بزرگ و مهم فارغ التحصیلان ناشنوا که تعداد قابل توجهی می باشند عدم ارتباط با جامعه و گوشه نشینی و شرکت نکردن در فعالیت های اجتماعی بود.

این گروه که سکوتشان منجر به طرد آنان از جامعه عادی بوده و هر کدام در سکوت و تنهایی خود غرق و روزگار را سپری می کردند. همین مشکل بزرگ، ما را بر آن داشت که خود اجتماعی تشکیل داده و کنار هم بکوشیم تا از این انزوا خارج شویم و همین مسئله نیاز به یک تشکل غیر دولتی که خود جوانان ناشنوا اداره آن را به عهده بگیرند را نمایان ساخت.

با هم متحد شدیم ودست به دست هم دادیم تا با پیروی از راهنمایی مسئولان دلسوز و پیشکسوتان با تشکیل یک موسسه (انجمن) با هدف ارتقاء سطح علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی جوانان ناشنوا را مطرح سازیم

که این پیشنهاد با استقبال زیادی از سوی جوانان ناشنوا و خانواده های آنان انجمن مهر سخن که فعالیت خود را از سال 1380 شروع نمود در این مدت توانسته است،

منشاء خدمات ارزنده ای برای جامعه جوانان ناشنوا گردد که تا قبل از آن بسیاری از این اهداف غیر ممکن به نظر می رسید.

ولی با یاری پرودگار متعال و با همت یاران همیشگی، این نهاد بدون هیچگونه چشم داشتی و تنها به خاطر خدمت به جامعه ناشنوایان، طی این مدت توانسته، مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد.

در این مرکز حس وظیفه شناسی، خدمت به همنوعان، تلاش عام المنفعه و رضایت حق تعالی موج می زند.انجمن در این مدت توانسته با اخذ سه مجوز از وزارت کشور، سازمان ملی جوانان، و سازمان بهزیستی کشور وهمچنین از طریق استانداری استان و سازمان اسناد رسمی کشور با شماره 1671 به ثبت رسمی برسد و به طور رسمی و قانونی فعالیت خود را ادامه دهد.

گوشه ای از اهداف و فعالیت های انجمن:

1- آگاه سازی جوانان ناشنوا در جهت تلاش برای بهتر زیستن

2- زمینه سازی در جهت شناساندن کفایت ها، توانائی ها و توانمندی های جوانان ناشنوا به منظور پذیرش جوانان ناشنوا توسط افراد جامعه

3- ایجاد زندگی راحت و سالم از طریق بالا بردن سطح فرهنگ جوانان ناشنوا

4- افزایش توانائی های جوانان ناشنوا به منظور شرکت در تصمیم گیری های مسائل اجتماعی و رفاهی

5- تشکیل کلاس های مختلف فرهنگی، آموزش، ورزشی

انجمن جوانان ناشنوای مهر سخن جهت تسریع برای رسیده به این اهداف و سایر برنامه های خود کمیته هایی را دایر نموده که مهمترین آنها عبارتند از :

1- کمیته فرهنگی، ورزشی

2- کمیته آموزشی، هنری

3- کمیته روابط عمومی و رسانه ای

4 -کمیته رفاهی، تفریحی

5 - کمیته امور اجتماعی و مشاوره

عضویت در انجمن:

هر فرد شایستگی عضویت در انجمن را دارامی باشد مشروط بر آنکه :

1- موافق با اهداف و سیاست های انجمن باشد.

2- موافق با اساسنامه و آئین نامه های آن باشد.

3- فرم درخواست عضویت را به صورت کتبی و امضاء شده به انجمن ارائه دهد.

4- حق عضویت را در موعد مقرر بپردازد.

در زمان نیسان و فراموشی و گسیختگی پیوندهای مهر و محبت و عواطف انسانی، زمانی که چشم ها بر عقل ها حکومت می کند، انسان هایی که دلی برای تپیدن دارند تا توان مادی و معنوی خود را در جهت کمک به همنوعان بکار گیرند و ما که سر بر تُربت پرودگار می سائیم و خود را شاکر نعماتش می دانیم دستی در هم می آمیزیم نه برای خودنمائی که برای خویشتنی که خداگونه می اندیشد و کاری کنیم کارستان.

انجمنی پر از مهر بنا کنیم

تا در پرتو خدمات شایسته و امکاناتی مناسب شرایط خاص فراهم نمائیم. برای آنکه کلبه ای از محبت و صفا بنانهیم بر ما و شماست که بیاندشیم.چگونه میتوانیم بهتر دست همدیگر بگیریم و افکاری نو همراه با اندیشه نو در ذهن یکدیگر ایجاد نمائیم وبرپا داریم آنچه را که مناسب ودر خور شان انسانی آفریده پرودگار است.  
تاریخ ثبت در بانک 12 بهمن 1395