کد jr-23419  
عنوان اول شورای کانادایی افراد معلول  
عنوان دوم Council of Canadian With Disabilities  
نویسنده عذرا دبیری  
نویسنده طیبه زندی‌پور  
عنوان مجموعه آموزش و پرورش دانش‌آموزان استثنایی  
نوع کاغذی  
ناشر آییژ  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1385شمسی  
شماره صفحه (از) 129  
شماره صفحه (تا) 130  
زبان فارسی  
متن این شورا که از سوی دولت فدرال پشتیبانی می‌شود، سازمانی است که مشوق و حامی معلولان کانادایی است. این شورا، توسط افراد معلول تأسیس و توسط خود آنان اداره می‌شود. هدف این شورا، ارتقای زندگی معلولان کانادایی از طریق مقابله و از بین بردن نابرابری و تبعیض است. اعضای این شورا را سازمان‌های ملی، منطقه‌ای و محلی تشکیل می‌دهند.
این شورا، از طریق شرکت در فعالیت‌های سازمان "افراد معلول بین‌المللی (Disabled People International) " و همچنین با ارائه پروژه‌های بین‌المللی، فعال است. فعالیت‌ها و سیاست‌های اجرایی این شورا بر اساس عقاید زیر پی‌ریزی شده است:
ـ افراد معلول باید از حقوق و مسئولیت‌هایی برخوردار باشند که دیگر افراد عادی از آنها بهره‌مند هستند. بنابراین، هرگونه محدودیت و ضعفی برای معلولان غیرقابل تحمل است و باید از میان برود؛
ـ تمام معلولان باید به خودباوری کاملاً متعهد باشند؛
ـ معلولان باید در فرآیند تصمیم‌گیری در زمینه‌هایی که به نحوی در زندگی آنان تأثیرگذار است، دخالت داده شوند.
ـ منشور آزادی (Charter of Rights and Freedom) و حقوق بشر، تساوی استفاده از تمام مزایا و حقوق شهروندی را برای معلولان ضمانت کرده و تبعیض بر اساس معلولیت ذهنی و جسمانی را منع نموده است. بنابراین، تمام قوانین آینده باید از این منشور تبعیت کنند. یادآور می‌شود که این شورا تمام مصوبه‌های جدید حقوق بشر را برای آگاهی اعضا و سایر افراد ذی‌نفع چاپ و منتشر می‌کند.
در سال 1993 سازمان‌های مختلفی، کمیته متحدی را با هدف تلفیق کامل دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا با دانش‌آموزان عادی تشکیل دادند.
منبع: آموزش و پرورش دانش‌آموزان استثنایی، عذرا دبیری و طیبه زندی‌پور، ص 129-130.
 
تاریخ ثبت در بانک 2 بهمن 1397